I min fantasi.

Idag efter jobbet hämtade jag ut paket på posten. Däri fann jag mitt efterlängtade sängöverkast, en ny träningsväska och en hund. Ingen riktig hund förstås utan en som var i materialet sett väldigt lik den hunden katterna hade innan.
Jag såg den när jag beställde överkastet till sängen och tyckte att den var självklar till katterna!
Hulda, som jag döpt den till, är benvit med burriga kinder o en rödvitrutig rosett runt halsen. Både katterna och jag älskar Hulda.
Jag tog en del bilder innan men orkar inte fippla med sånt nu, så bild på Hulda kommer visas en annan gång.

Nu är jag trött. Har planerat inför helgen hela kvällen och hjärnan har fått gå på högvarv. Jag var redan trött när jag åkte från jobbet. Vissa dagar när jag är trött är jag tjurig, tyst o tillbakadragen på jobbet.
Andra dagar när jag är trött är som idag.
Strax innan fyra, medan vi höll på att plocka isär maskinen så lyssnade jag på Christer i P3, där en av radiopratarna berättade om sina två barn och nån mer som hade filosoferat kring hur Gud ser ut. Förmodligen skulle han vara svart, ha vitt hår och skägg och en vit penis. Vit penis. Där började jag fnissa. Jag hörde dem nämna den vita penisen igen och fnisset övergick till våldsamt fnitter. Därefter sprutade tårarna när jag fnittrade hejdlöst åt tanken på en Morgan Freeman med vit penis. För det var så jag såg det framför mig. Just så kan jag sätta igång o fnittra när jag är trött.
Moget

Likaså fnittrade jag lite imorse när jag o Ida konstaterade att jag borde ha en egen stat så jag kan dra in pengar på skatter o sånt. Jag skulle ha en som Vatikanstaten med en egen religion så jag skulle kunna vara som påven. Då skulle jag kunna få bära en lustig hatt o ha en drottningsspira. Det hade varit trevligt. Just det. Jag skulle ju ha Dolph Lundgren som min egna vakt som vaktade mig o min stat. Han skulle även få sjunga för mig i sängkammaren när jag kände för det. Hmm.. nu när jag tänker efter så slänger jag nog in Rikard Wolff på ett hörn med. Han får stå för godnattsagorna.

Nu ska jag nog sova. Jag känner att min fantasi sätter igång igen. Bäst att somna innan hjärnan går på alltför mycket högvarv.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0