Tantkärlek, tårta och glömska.


Ida och jag är tjockisar. I lördags hade vi total tjejmyskväll (med ett visst pojkigt inslag av världens underbaraste Theo). Vi lagade mumsig grönsakswok, drack cider och kollade på HOOK. Dock blev det mer snack än filmtittande.
Ida kom på den briljanta iden att vi borde göra en tårta, sagt och gjort, vi ställde oss i köket och drog fram diverse ingredienser och började stöka.
Ungefär en timme senare satt jag i soffan med en tom tallrik, en mugg glögg och ont i magen. Det var nog den godaste tårtan någonsin, trots att det inte var nåt märvärdigt på den utan bara ingredienser som fanns för tillfället.
En helt fantastisk kväll som följdes av en mysig söndag med julmarknad och mys på Elsies.
Dock avslutade jag söndagen med migrän och lade mig klockan sju, men det innebar bara att jag vaknade utvilad och pigg idag så idag har det varit en bra måndag.

Jag är förresten världens mest glömska människa. Jag glömmer alltid min mobilladdare på jobbet när jag har med den, något som ibland inte gör så mycket för att strömmen ibland räcker på mobilen, men dagar som idag, då jag knappt har någon ström trots att jag hade med laddaren till jobbet, så är det lite värre med det där. Min Iphone är mitt allt, min kontakt med omvärlden, mina spel, min väckarklocka, mitt allt!
Jag hade tre val
1: Leva utan min Iphone tills imorgon. (yeah, right, like thats gonna happen?)
2: Gå till jobbet och hämta laddaren
3: Ränna ner till teliabutiken och lägga pengar på en ny laddare.

Det blev det sistnämnda, jag har insett att det kan vara bra med en reserv så jag gick ner och härjade, fick två karlar till att ränna runt bland hyllorna för att få fram olika alternativ på laddare, valde det billigaste alternativet (som innebar en laddare till bilen också och det behöver ju jag! NOT) och gick sedan hem, nöjd över att få spela på min Iphone innan jag somnar.

Så nu ska jag gå och lägga mig med min Iphone och spela mig trött.

Gute Nacht!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0