Ordning och reda - löning på freda!

Mellandagsledigt.
När jag såg fram emot den här veckan innebar den just det. Mellandagsledigt.
En möjlighet för återhämtning, lugn och ro.
Det var vad jag trodde.
Det är så mycket jag vill hinna färdigt med, mycket jag vill passa på att få gjort och så många människor jag vill träffa att det känns som att jag skulle behöva en semester efter den här veckan.
Idag är det extra segt, igår var jag hos Daniel och hade myskväll med tacos, vin och glögg. Självklart en fantastisk kväll som alltid och vi såg filmer som vi sett tillsammans förut och då älskat så mycket att vi ville se dem igen!
Det bästa med det var att det inte gjorde något att vi pratade hela tiden för vi var inte tvugna att hänga med så mycket i filmerna då!

Det hela slutade med blott fem timmars sömn innan jag var tvungen att stiga upp för att hinna med tåget hem och efter att jag väl kommit hem kunde jag inte somna utan höll igång direkt med alla mina måsten för att bli av med dem. Det har blivit många långa promenader i kylan för att få hem det jag behöver få hem och det har tärt något fruktansvärt på min bröstkorg så det blir inte lätt att somna inatt.
Speciellt inte eftersom jag inte kan ta mina värktabletter eftersom jag drack alkohol igår.
Jag borde skaffa bil.

Men ändå känner jag mig nöjd, jag finner resultat och gillar det jag ser. Imorgon är det upp tidigt igen som gäller för att få färdigt allting innan lekstund med Ida, saker ska upp på väggar, och fyllas med det som hittills fått vistas i kartonger och därefter ska jag städa undan röran som jag räknar med kommer bli.
Även en IKEAmöbel ska sättas ihop, men jag börjar ju bli proffs nu så det ska nog inte ta så lång tid ändå.

Ordning och reda. Det är vad jag strävar efter.
Inte bara skulle jag behöva det i min lägenhet utan även i mitt liv för övrigt.
Men vad fan. Jag startar med att få ordning på mina skor så får vi se vart det slutar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0