En enda önskan.

Nu börjar otåligheten komma krypande, julen närmar sig med stormsteg och nu är det bara en och en halv arbetsdag kvar.
Därefter 9 dagars ledighet!

Jag har mycket att se fram emot denna julen, för en gångs skull ser jag faktiskt fram mot julen.
Jag brukar inte göra det, det brukar vara en känsla av ångest, rädsla och konstig trötthet som överfaller mig så här års.
En känsla så kompakt att jag nästan kunnat röra vid den.
Även om spår av den där känslan finns med mig nu så känner jag ändå att det kommer bli en riktigt bra jul!
Ska erkännas att jag är livrädd för jultrafiken och jag vet att jag inte kommer slappna av förräns min familj firat färdigt julen och överlevt den hetsiga jultrafiken.
För är det någonting jag inte längre tar för givet så är det att den som finns med mig idag ska finnas med mig imorgon. På ett klick kan allt förändras och det påminns jag alltför mycket om i juletid.

Det enda jag verkligen jag önskar mig i jul är att alla jag älskar och håller kär får det bra och slipper olyckor.
Slår den önskan in vet jag att det kommer bli en fantastisk jul, med bra fester, härliga återseenden och mycket julmys.
Och åååh, så skönt att få vara lite ledig några dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0