Bockar, tjuvar, piller och renoveringshets.

Jag blev verkligen jätteglad när jag såg rosa halmbockar på rusta! Inte för att jag vill ha någon ful rosa bock, det ger ingen julkänsla, utan för att jag tänkte; om det finns rosa så borde det finnas svart.
Men jag hittade ingen svart.
I flera år har jag velat ha en svart bock med röda band, men jag hittar aldrig någon. Det borde ju finnas någon inredningsbutik som till slut kommer på att det är snyggt?

Nåväl, jag kan inte julpynta så mycket i år ändå. Det känns inte så lönt när det renoveras i hela lägenheten.
Till min förtret upptäckte jag häromdagen när jag tömde mitt gamla förråd att de få julsaker jag ville behålla och pynta med i år hade blivit stulna, precis som en del annat som jag förvarade där.
Det hade med andra ord blivit inbrott i den där källaren igen!
Vad jag är glad att jag inte bor där längre!

Det ska bli skönt när det äntligen blir ordning här hemma med, vardagsrummet är grått numera och nästa vecka blir resten av lägenheten, vit, svart och lila.
Så snart kommer Ida och hjälper mig bära saker från sovrummet till vardagsrummet så målaren kommer åt där imorgon.
Själv kan jag knappt lyfta något längre. Har blivit våldsamt mycket sämre men det enda jag kan göra är att vila och knapra piller enligt vite farbror.
Men vad vet han?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0