Barn är inte till salu!

Jag älskar musikhjälpen!
Inte nog med att de drar in så fruktansvärt mycket pengar för att hjälpa alla dessa barn, de skapar en härlig varm stämning med!
Imorse hade jag en extra lång mysstund i soffan innan jobbet eftersom Marcus försovit sig och det var verkligen mysigt att sitta med sitt kaffe och kolla på musikhjälpen.
Det har blivit en liten jultradition och jag hoppas att traditionen fortsätter i all framtid. Varje år, varje december!

Jag önskar att alla tog tummen ur och skänkte åtminstone en femtiolapp. Det är inte mycket pengar, men det gör skillnad!
Jag har skickat iväg flertalet sms och önskat låtar, dock har jag inte fått höra någon bli spelad men det är ju så många som skickar in så chansen är inte så hög. Ändå går man på helspänn och hoppas på att få höra Rikard Wolffs (såklart) ljuva stämma. För ja, jag har bara önskat hans låtar.
Wolffkär som jag är.

Det irriterar mig dock att det finns de som kan gå och skryta om allt de skaffar sig, all onödig lyx och skit de köper sig för flera tusen, men som sedan står och säger "om jag bidragit till musikhjälpen? Nej jag har inte råd, jag är så fattig ju."
Det sticker som nålar i mig när någon är sån, för minsta bidrag gör skillnad och jag förstår inte hur man kan skryta om allt onödigt man spenderar pengar på hela tiden när man inte ens vill avvara en ynka femtiolapp till välgörenhet.

Det kunde vara ens eget barn. Det kunde vara du, det kunde vara jag.
Som en person sade; det känns hopplöst för det kommer alltid finnas, vi kan ju inte stoppa handeln med barn helt!
Vi kan kanske inte hjälpa alla men vi kan hjälpa många!

Varje liten slant har betydelse, därför anser jag att alla vi som går med jobb och bostad och trygga liv kan avvara en slant för att hjälpa de som behöver hjälpen!
Alla borde skicka ett sms till 72999, börja smset med 50, 100 eller 200 (beroende på hur mycket man vill skänka) och skriva vilken låt man vill höra. Eller gå in på Musikhjälpen och se vad man kan göra för att bidra!
Just do it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0