Läderbögen o Vargen.

Jag är hemma efter äventyr ute i stora staden jönköping!
Först mötte jag Sophia för en kaffe och foccacia på Coffehouse by George och därefter bussade vi iväg till Hannanosen!
Där blev det vin tillsammans med både nya o gamla bekantskaper, allihop mycket trevliga och kvällen var i sitt esse.
Vi hade melodifestivalen på i bakgrunden och jag började propagera om Dolph Lundgren.
Jag berättade för en kille på festen att jag ville gifta mig med Dolphie, för då skulle han kunna försörja mig, försvara mig och sjunga för mig. Fantastiskt! Han diskuterade då Dolphies hårda yttre och jag konstaterade att man måste ha ett hårt yttre ibland för att försvara sitt mjuka inre. Precis som läderbögar med mustacher. Hårt yttre. Mjukt inre.
Därefter insåg jag att Dolphie skulle bara perfekt som just en sådan!
Bara en kort stund efter att jag sagt detta dyker han, inte helt oväntat, upp på tvn. Nåt som dock var oväntat var att han faktiskt var läderbög! Och han hade en mustach! En blond mustach! Ännu mer otippat!
Just som jag tror att det inte kan bli bättre så dyker HAN upp.
Mannen, bögen, konceptet - Rikard Wolff.
Jag bara gapade o pekade, struntade i att det var så många människor på festen som inte kände mig och som förmodligen inte förstod min reaktion.
Dolphie o Wolffie. Tillsammans på tv.



Den som känner mig känner också till min besatthet kring Rikard Wolff som växt fram på sistone och den som känner mig vet också att jag blev lite småkär i Dolph Lundgren efter hans första framträdande i melodifestivalen.
Därav deras betydelsefulla karaktärer i det som jag skulle kalla min egna stat enligt ett tidigare inlägg.
Jag berättar inte så mycket om det där, men ändå..
Det tog jättelång tid för mig att släppa det där med Dolphie och Wolffie tillsammans och jag har fortfarande inte riktigt släppt det. Det var fantastiskt.
Jag hoppas verkligen att det kommer komma upp på youtube, för jag vill se det igen.


Det har varit en fantastisk kväll trots att jag valde att avsluta den tidigt o ta tolvtåget hem. Men det gjorde den nästan ännu bättre. Man ska ju trots allt sluta när det är som bäst.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0