September.

Efter en minst sagt omtumlande eftermiddag och kväll igår så hamnade jag i Vrigstad iallafall.
Det är så mysigt här, utomhus har löven börjat falla och jag skulle så gärna dra med min mammi på en promenad runt sjön ut i den underbara naturen!
September är så hjärtskärande vackert!
Dock hinner vi inte med en promenad, jag ska hjälpa mammi att bära ut grejer i garaget och få ordning. Nu är iallafall hennes sovrum färdigt men möbler och andra grejer som inte ska vara kvar där har hon inte fått ut i garaget. Hon behöver bärhjälp.
Jag hade egentligen tänkt ta mig till gymet en sväng idag, men det blir aldrig som man tänkt sig.
Jag börjar verkligen sakna träningen nu, det har gått för lång tid sen sist!

I fredags gick jag och Ida till kulturhuset innan invigningen för att hälsa på Adam och se hur de fått det, det var verkligen jättefint!
Efter en stund bajsade Theodor så vi gick in på kontoret för att byta på honom och när vi kom tillbaka ut i de andra lokalerna hade alla andra gått därifrån och utifrån dörren såg vi hur alla stod och såg på en liten man, med långt svart hår och hoodie (han har ALLTID hoodie) som var i full färd med att slå in dörren till ungdomsgården med en gitarr.
Det var Dregens sätt att "klippa bandet".
Så vi såg invigningen inifrån men det var bara kul. Efteråt fick lilla Theodor till sin stora förtjusning skaka hand med Dregen.
Jag förstår inte riktigt grejen med Nässjöbor och Backyard Babies, alla verkar älska dem, men det är väl för att jag inte lyssnar på dem.
De är ju inte direkt dåliga men enligt min mening är de inte direkt bra heller.

Efteråt blev det myskväll som drog ut för mycket på tiden. Jag kom hem runt halv ett och somnade därmed ganska sent.
Mitt i natten vaknade jag av ett fullt pucko som ringde från ett nummer jag inte känner igen. Jag hatar när sånt händer.
Jag svarade och öronen möttes av ett "aah men, tja!". Jag noterade att det lät som fest i bakgrunden, tänkte "jävla fyllo" och lade på.
Jag vet fortfarande inte vem det var och skiter visserligen i det också. Men det är verkligen jobbigt att bli väckt på det sättet när man ska upp tidigt och jobba dagen efter.

Nu ska jag som sagt börja bära möbler och grejer.
Ljuva höst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0