picture me

Jag tror jag just gjorde en tjej riktigt sur. Hon ringde från modellfotograferna och ville att jag och mina kompisar skulle "ha lite kul" och komma och bli sminkade och plåtade och helt enkelt vara modell för en dag.
De har ringt förut och då funderade jag faktiskt på det, men gjorde det aldrig för jag inte ansåg att det inte var värt det. Många bekanta har däremot åkt iväg på det där och pröjsat pengar för bilder där de står i en konstig posé och tror de är skitsnygga. Vissa poser är faktiskt skrattretande konstiga!
Visst det finns de som har fått med sig snygga bilder också men de flesta bilder jag sett har bara varit tråkiga och opersonliga. Det händer liksom ingenting i bilden.
Såna bilder orkar jag inte bry mig om och eftersom jag tycker att fotona oftast är lite sådär så sade jag bara till tjejen som ringde "Nej tack, jag har redan bilder på mig själv som är tagna av en riktig fotograf".
Inte menade jag att säga det så, det bara flög ur mig innan jag hann tänka (såsom det ofta gör) och hon sade surt att de minsann också hade riktiga fotografer, varpå jag, stressad och trött bara sade "yeye, sure".

Jag tror inte de kommer ringa mig igen.
Nu har jag ju inte direkt jättemycket bilder på mig som modell, jag hjälpte en kompis en gång att komma på fötter med sitt företag genom att stå brud (inte i Carl Michael Bellmans benämning).
Det togs lite morgongåvebilder och bilder på mig och min kompis Charlie i bröllopsmundering så Madde kunde visa vad hon gick för och hur fantastiska bilder hon kunde ta.
De blev faktiskt jättefina och hon fick en hel del kunder efter det där.
Kul grej.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0