Frukostmys, loppis och lördagsseg.

Idag vaknade jag med huvudvärk, kände direkt att jag gnisslat tänder i sömnen. Förmodligen på grund av vad jag drömde.
Mitt skallbank skrek åt mig att ligga kvar i sängen men resten av mig sade emot, steg upp och traskade ner till Thimons för frukostmys med fina, fina vänner. Jag älskar frukostmys på Thimons, deras grillade paninis är beroendeframkallande och dessutom får man en fantastisk uppfriskande morgonpromenad som släcker all huvudvärk med sin svalkande renhet!
Vi satt där i några timmar, pratade och drack kaffe och sedan tog vi en tur i butikerna i stan. Vi hittade loppis på vägen till Ica och som tur är gillar ju Ida loppis lika mycket som jag så det krävdes ingen övertalan för att stiga in och fynda! Det enda jag fyndade var dock ett sött silverkakfat men det är fynd nog för att göra mig glad! Därefter gick vi till ett annat loppis som arrangerades av pingstkyrkan, men där fanns det inte så mycket att hurra över.

Jag är fortfarande väldigt seg efter arbetsveckan och trots att jag hade en liten inre längtan till att åka in till Jönköping en sväng idag med så väljer jag att ställa in, ta en kopp te och kura ner mig med några avsnitt Desperate Housewives och mina böcker. Det är skönt att bara ligga hemma, koppla av och ta det lugnt.
Precis vad jag behöver.
Egentligen behöver jag göra en hel del annat också. Men jag tänker glömma det ett tag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0