Våga snacka skit!

Det är väldigt mycket snack om rosa bandet.
Man ska skylta med det i sin blogg, på facebook och på sin jacka för att visa att man stöttar bröstcancerforskningen.
Det har varit så i flera år och det tog ett tag innan man också uppmärksammade det blå bandet för prostatacancer.
Jag tycker det är bra att man stöttar all form av cancerforskning. För några år sen fick jag varje dag se hur min egen bror slogs mot cancer och många av mina förfäder i danmark har dött i cancer.
Det är fruktansvärt.

Men så läser jag på expressen att det finns en annan cancerform som man väldigt sällan snackar om eftersom det är för genant. Till och med mer genant än cancer i sina könsdelar.
Vi snackar rövcancer.
"Näst efter lungcancer är tarmcancer vår dödligaste cancerform - samtidigt som prognosen är mycket bra för dem som kommer i tid.Varannan timme drabbas en svensk av tarmcancer och omkring 2 600 personer avlider varje år."
Så läser jag på expressens hemsida.

Det är ju riktigt läskigt att det finns de som har cancer utan att göra något åt det för att de inte vågar prata om det och därmed inte upptäcker det.

Därför vill jag nu visa mitt stöd till alla därute så att ni förstår att det är okej att prata om det! Jag introducerar härmed det bruna bandet! Våga snacka skit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0