Nostalgitripp

Det är inte helt utan att man börjar tveka på hur effektiv medicinen jag går på är.
Jag har inte alls blivit så mycket bättre som jag hoppades att jag skulle blivit. Men jag hoppas att det blir mycket bättre under dagarna som kommer. Jag vill kunna gå tillbaka till jobbet!

Igår låg jag hemma hela dagen, (no shit) dock med ett litet besök av Emelie på dagen. Några koppar te och ett par mazariner för att fira hennes födelsedag med tillhörande snickesnack.
Det var trevligt och vi bestämde att vi skulle ses igårkväll igen eftersom Daniel som skulle komma ställde in. Men jag fick ställa in det för jag orkade inte. Hade monsterhuvudvärk igårkväll.
Ikväll hoppas jag att jag mår bättre för då kommer Kevin old mate O´Keefe! Det ser jag fram emot, jag insåg att vi inte setts på typ ett år! I eftermiddag tittar Ida och Theodorable förbi med! Jättemysigt!

Fram tills dess sitter jag och nostalgiar med musik som påminner mig om förr. Man blir alltid glad av sån musik!


Åh det är så man återigen ser skolkorridoren framför sig, och hur man gick där och töntade sig och hade så fantastiskt roligt med Charlie, Jonas och Lina iklädd den älskade skinnrocken, nätstrumpbyxor och fladdrig kjol i ett par DrMartens. Vilka minnen. Varför ägde jag ingen kamera på den tiden?! Jag har knappt några bilder alls från då.

 

Jag ska nog börja använda skinnrocken i vinter, det sägs ju att det ska bli den kallaste vintern på länge och ingen jacka värmer som den rocken. Jag har inte använt den på sistone för det har inte känts som att den passat efter att jag lämnade den där lite hårdare stilen bakom mig och blev mer neutral. Men jag älskar den verkligen så nån dag ska den komma fram, min älskade rock.

 

Ibland skaffar man sig sådana där plagg som man aldrig kan släppa, som man aldrig kan göra sig av med oavsett hur sällan man använder dem. Som min första korsett som sen länge är för liten. Eller den för stora GunsnRoses-jeansjackan jag fick av GB för att den var för liten för honom. Den använde jag med ofta förr. Till skinnbyxor och återigen - DrMartens. Fast när jag tänker på de där byxorna är jag ärligt talat lite glad för att jag inte hade någon kamera då. Hahaha!

Minnen. Jag älskar dagar som idag då man bara minns det som var bra från då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0