It could be worse.

Okej jag vet att det kunde ha varit värre så jag borde inte gnälla. Jag har så ont i bröstkorgen och varje andetag pinar mig så jag vill bara sluta andas.
Är det straffet man får ta för att man unnar sig en kväll fylld med skratt och glädje?

Jag tänker nu muntra upp mig själv med en lista på saker som kunde varit värre:
Det hade varit värre om jag...
  • var jude i Polen 1939
  • hade enorma acneproblem
  • fick en flygel i huvudet (jo, det kan faktiskt ske, jag har sett sånt i filmer)
  • var kattallergiker
  • var förlamad
  • var en späd man i amerikanskt fängelse som just tappat tvålen
  • blev uppäten av en jätteorm
  • var instängd i ett rum med Christine Meltzer
  • vore alldeles ensam i världen
  • vore alldeles ensam i världen med bara en man kvar att föröka mig med -  Tom Hanks.
  • satt i en myrstack
Ja.. Jag mår nog lite bättre nu när jag tänker på hur mycket värre det kunde ha varit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0