Tuvstarr, vinkväll och takklättring.

Jag ångrar djupt att jag gick med på att jobba imorgon.
Det sabbar lördagskvällen för mig.

Ganska skönt är det ändå att jag inte drog iväg till Växjö ikväll som jag ville för jag är ganska trött.
Jag har spenderat min fredag och lördag i Vrigstad för igår åkte jag till Brandon och satt några timmar för målningen och då kände jag att jag kunde passa på att vara hemma i byn också när jag ändå skulle befinna mig i närheten.
Tavlan är nästan klar, det är bara detaljer kvar på den nu! Jag ser verkligen fram emot att få se den med ram och allt på utställningen!

A master in progress

Som alltid hade jag jättekul hos Brandon och som alltid gjorde vi även idag stora framsteg med målningen.

Efter några timmar bestämde vi oss för att det räckte för dagen och vi åkte istället in till Vrigstad och erikshjälpen för att fynda lite skräp. Jag fyndade ganska mycket smågrejer och utan att det blev för dyrt lyckades jag stilla mitt shoppingberoende en hel del!

Jag drog därefter hem till mammi för att se till att hon hade middag på bordet när hon kom hem från jobbet och på kvällen  tog jag mig bort till Daniel för lite vin, film, mys, tvspel och snack med honom, Ted och Linda. En helt fantastiskt roande kväll med kanske liiiite för mycket vin. Bara lite.

Idag har jag hjälpt mammi med att fixa till hennes skorsten inför vintern. Det fick lagas och målas lite på den så nu kan hon elda hur mycket hon vill!

Efter att jag hjälpt henne fick jag skjuts till Nässjö och jag har därefter spenderat kvällen med att rensa och förbereda lite mer inför flytten. Jag längtar bara mer och mer till att flytten ska vara över!

Nu borde jag sova om jag ska orka jobba imorgon.

Det är mycket jag borde men som jag inte gör.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0