Grannhat.

Jag har inget alls till övers för mina grannar.
Bredvid mig bor en gammal gubbe på runt 60 år. Bredvid honom bor i sin tur två tjockisar som är runt 25-30 år gamla.
De känner varandra på något sätt, de flyttade in i huset samtidigt och de umgås jämnt!
Deras balkonger är ganska nära varandra och varje gång ungdomarna vill prata med gubben så smäller de med något mot hans balkongräcke. Kommer han inte ut första gången de bankar så fortsätter de banka, hårdare och hårdare tills han kommer ut på balkongen. Helt utan respekt eller tålamod.
Det är deras sätt att kommunicera. Istället för att gå från dörr till dörr, eller använda telefon så bankar de på balkongen.
Detta irriterar mig djupt eftersom gubbens balkong ligger väldigt nära mitt sovrum så varje gång tjockisarna bankar så ekar det i hela mitt sovrum.
Detta kan ske när som helst på dygnet dessutom, ibland mitt i natten, sent på kvällen eller lika gärna tidigt på morgonen. Jag vaknar varje gång.
De har uppenbarligen inga jobb för de är alltid hemma. De går alltid ner på stan och handlar tillsammans, ungdomarna och gubben, jag har mött dem några gånger. Varje gång går den unge killen och den unga tjejen och lallar medans gubben kan bära upp till fyra kassar med livsmedel eller dylikt med en krökt rygg. Då hör också till saken att både tjejen och killen är bra mycket större än gubben!
Sen när blev det okej att vara lat istället för respektfull och medmänsklig!? Stackars gubbe!

Det är nog underförstått att jag utvecklat ett litet hat mot de där fula, lata idioterna till ungdomar.

Kommentarer
Postat av: Hattmannen

Ja, jag säger då det. Dagens ungdomar!

Annat var det på min tid. Då visste vi att respektera våra äldre, och ingen rask yngling skulle någonsin komma på tanken att låta en stackars åldring bära ens två matkassar på egen hand.

2010-10-15 @ 13:19:55
URL: http://hattmannen.dopplerproductions.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0