Teknisk och stolt, oh yes!

Min storebror Boris är som jag nämnt tidigare riktigt snäll nuförtiden.
Jag har fått ett par stora högtalare av honom och en liten klump till förstärkare, för att jag ska slippa det hemska skränet från min dator.

Ikväll ringde han och frågade om jag kopplat in det, men det hade jag inte eftersom jag är totalt hopplös när det kommer till teknik, så han guidade mig genom telefonen så alla koppartrådar föll på plats och sladdar sattes rätt och sen var det bara att trycka på ON.

Nu förstår jag inte hur jag stått ut med det skräniga ljudet från datorhögtalarna.
Mina nya, klumpiga 80talshögtalare är fantastiska!
Det bästa är att förstärkaren är från 70talet, precis som min TV och de matchar varann perfekt! Dessutom passar förstärkaren perfekt i TVbänken.
Så nu sitter jag här och känner mig teknisk och stolt som lyckats få allt rätt och lyckats få fram det fantastiska ljud som just nu smeker mina öron.

Dagen som mest spenderats ensam i soffan med tvspel, utan viljan att göra något på grund av smärtan har genast blivit mycket bättre.

Så länge det finns musik är jag aldrig ensam.

När jag lyssnade på denna låten insåg jag att jag missat ungefär hälften av allt ljud i den när jag lyssnade på datorn! Den låter tillochmed ännu bättre nu!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0