Skurflickans klagan.

Den där tjejen som bodde här före mig är nog den äckligaste människan någonsin.
Jag märkte när jag flyttade in att hon inte skurat spisen eller toaletten, men lät det hela bero och tänkte att jag kan ju skura skiten själv. Orka ringa och gnälla.
Så jag har skurat själv, toaletten hade utan tvekan stått oskurad under alldeles för lång tid, och likaså var spisen fruktansvärt äcklig.
Jag skurade spisen utvändigt till en början för tiden har varit knapp och likaså har smärtan gjort att jag inte orkat ta itu med spisen invändigt. Förrens idag vill säga.

Eftersom jag ville använda ugnen idag så ville jag få rent den men då jag öppnade luckan möttes jag av den äckligaste ugn jag någonsin sett. Jag började skura men efter att ha hållit på i en halv evighet utan att ens fått rent en tredjedel av ugnen gav jag upp. Mina bästa rengöringsmedel är kvar i min gamla lägenhet eftersom jag behöver dem när jag flyttstädar den. (Jag anser ju att man ska skura rent en lägenhet innan man lämnar den...)
Såpan räcker inte till så jag ringde min mor för råd och hon sade åt mig att vänta tills hon kommer förbi i veckan med ett fantastiskt rengöringsmedel som de har på hennes jobb.
Jag hoppas det hjälper.

Nu vill jag inte längre hålla käften,
jag vill gnälla. Mammi tycker att jag ska säga till hyresvärden så han anlitar en städfirma på den där tjejens bekostnad.
Vi får väl se, hyresvärden ska ju hit imorgon så då kan jag ju se till att han kollar i ugnen.

Men jag vill inte vara den där jävla bruden som gnäller. Men för fan. Ibland kommer jag till en viss gräns då jag fan inte orkar hålla käft.
Äckliga jävla brud! Inte konstigt att hon flyttade, jag hade inte heller kunnat bo i allt äckel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0