Förmiddagsmys med röde piraten.

Fredag. För vissa innebär det jobb, för andra innebär det smink, höga klackar och en flaska vin.
För mig innebar det idag att vakna halv åtta, ta morgondusch och sedan placera mig i soffan för en timmas Heroes of Might and Magic 3.
Därefter upptäckte jag att jag efter en evighets nerladdande äntligen fått hem The Crimson Pirate och jag burrade därmed upp kuddarna, slöt in mig i min pläd och tog kaffekoppen i högsta hugg och såg på filmen.

Filmen jag såg var en av mina favoritfilmer som liten flicka och trots att jag aldrig förstod vad de sade i filmen så såg jag den flera gånger om! Den är från 1953 så den är ju inte som filmer är nu förtiden och trots att den är lite fånig så gillar jag den fortfarande!
Burt Lancaster ränner runt i alldeles för tighta trikåer i vad som kan vara femtiotalets bästa piratfilm. Som Röde Piraten beger han sig ut på äventyr för att rädda sitt hjärtas kärlek och för att slå ner på kungens fisförnäma män med hjälp av sin ständigt trogne och stumma kumpan.
Med sitt blonda hår och blåa ögon kan jag tänka mig att han var en populär skådespelare bland flickorna på 50-talet.
Vill man se en klassisk piratfilm med barnvänligt våld, fåniga engelsmän och trikåfylld spänning borde man se den!


Det kommer bli en lugn fredag efter en hektisk vecka och inför en hektisk helg.
Veckan har bjudit på både måndagsIKEAmys med bästis och Torsdagskvällsmys med densamma och däremellan har veckan spenderats med långa arbetsdagar och mammibesök.
Ida och jag har börjat planera nyåret och fler påhitt därtill och rackarns vad mycket jag har att se fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0