Everything´s gonna be fine.

Det är en sån där alldeles lagom onsdag.
Jag steg inte upp förrän vid tio och då enbart för att förflytta mig med till soffan där jag intog min frukost medan jag tittade på Stekta gröna tomater.
Så nu har jag lipat mig igenom tidernas feelgoodfilm. Varje gång jag ser den gillar jag den lika mycket!

Jag har nog jagat på min nya hyresvärd varje dag i en evighet för att få besked om vad som händer med min nya lägenhet. Den skulle vara nyrenoverad när jag flyttar in men till en början tog det en evighet för honom att besiktiga lägenheten, därefter på tok för lång tid innan han försökte boka målare så tydligen kommer det inte göras om förrän i januari.
Han sade att om det hade varit ett sml-hus hade det blivit omgjort redan denna veckan men han lyckades inte fixa till det.
Så i tre månader får jag bo i fula väggar, men det gör egentligen inte så mycket, bara det blir bra sen. Jag har faktiskt tur som ska få nytapetserat i alla rum och få välja precis hur jag vill ha det!
Jag har fått två pärmar med de tapeter som man får välja emellan och det fanns finare tapeter än jag trodde. Dock har jag valt att det ska målas i vardagsrum och sovrum för jag vill ha samma gröna färg i vardagsrummet som jag har nu och i sovrummet vill jag ha plommonlila. Det fanns ingen plommonlila tapet i pärmarna.

Allt kommer bli så bra såsmåningom, och för det är jag jätteglad.
Ibland får man bara finna sig att vänta.

Min väntan på att bli frisk börjar för övrigt gå mot sitt slut. Jag mår bättre för varje dag nu. På måndag är jag äntligen tillbaka på jobbet och ställer till det igen! Jag ser fram emot det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0