Charge me.

Jag orkar aldrig blogga längre. Eller blogga orkar jag ju, men jag orkar inte starta upp datorn och hålla på med den i en evighet för att skriva ner mina tankegångar kring tjockisar, media och det alla andra tjatar om - vintervädret.
När jag finner inspiration till att skriva något befinner jag mig sällan i datorns närhet utan ofta är det när jag umgås med någon eller är på jobbet.
Väl hemma är jag för trött för att starta datorn. Eller så har det iallafall varit den här veckan. Jag har haft på tok för mycket på gång och nästa vecka blir ännu värre.

Ikväll unnar jag mig lugnet och myset i soffan. Imorgon har jag nästan sovmorgon innan jag placerar mig på det tåg som i racerfart tar mig till Stockholm för en spännande och rolig helg. Eller så kommer tåget inte alls fara iväg i racerfart. Det kanske sätter sig i snön någonstans.
Oavsett vad så kommer jag inte behöva tänka på något av allt det som jag har att göra när jag befinner mig på tåget, för det finns inget jag kan göra då ändå. Det gillas!

En förnimmelse av frihet i ett par dagar... En förnimmelse av livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0