Beslutsångest.

Det där med helger är konstigt. Varje gång en helg närmar sig vill jag, sällskapssjuk som jag är, fylla den med påhitt och göromål som får tiden att gå. Denna helgen har varit full av göromål och sällskap och visst känns det bra att mycket har blivit gjort och saker har hänt, men nu sitter jag här, helt slut och längtar till helgen som är om två veckor för då har jag inget inplanerat. Då kan jag ta det lugnt och i min egna lugna ro städa och fixa i lägenheten.

Ändå vet jag att när den helgen närmar sig så kommer jag vilja hitta på något "roligt" för vilken singeltjej vill sitta ensam hemma en hel helg och glo?

Nästa helg ska jag till Stockholm! Det kommer bli fullt upp hela helgen och jag ser verkligen fram emot allt roligt samtidigt som jag funderar på hur mycket jag kommer orka.
Jag har tidigare planerat att låta bli värktabletterna från och med onsdag så jag kan dricka alkohol nästa helg men då jag höll mig ifrån värktabletter torsdag och fredag denna veckan för att kunna dricka vin igår undrar jag om det är värt det.
Jag tror ärligt talat att det är mer värt att bota smärtan det lilla värktabletterna hjälper och hoppa över alkoholen men det verkade inte så populärt hos den kompis som jag ska hälsa på för hon ville att vi skulle supa. Men jag kan ju festa nykter..? Vi får väl se hur jag gör, hur mycket jag står ut.

En flickas lilla Ilandsproblem. Smärtlindring eller vin?
Jag väljer nog smärtlindring.

Helgen har iallafall varit bra och har inneburit flyttstädning och vin&spelkväll med bästa vänner! Så värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0