Positive waves

Jag fick mitt regn på vägen hem från jobbet idag. Jag njöt av varje droppe som föll på mina varma trötta kropp och kände mig som en liten utsliten blomma som sträckte sig mot skyn för att ta emot regnet!
När det blev riktigt skyfall var jag dock tvungen att ta till mitt paraply eftersom jag är så rädd för att bli sjuk. Av samma anledning låter jag bli att träna idag trots att jag känner ett inre behov av att springa en runda eller ta ett par timmar på gymet för att få ur mig allt jag bär på. Med det menar jag tankar och inte vikt. Träning är en av de bästa terapier som finns.
Men jag har något som gror i mig, jag är inte 100% kry, och med tanke på alla som blir sjuka nu är det dumt att ta några risker så jag tar det lugnt med träningen. Men nog skulle det vara så typiskt mig att bli sjuk i helgen iallafall.

Men just det ja, vad var det nu... Positiva tankar så blir allt bra?
Det finns en filmkaraktär som jag älskar och det är Oddball i Kellys Hjältar. Han är så härlig, spelas perfekt av underbara Donald Sutherland och han säger alltid att om man tänker positivt så blir det bra, men negativa tankar förgiftar världen och sabbar allting. "If you think the bridge is there, it will be there. Its a motherbeautiful bridge and its gonna be there".
Hans motto har jag tagit åt mig sen jag såg filmen för första gången, det är flera år sen nu.
Men att tänka positivt funkar inte alltid. När hoppet och tankarna ligger i någon annans makt kan man inte göra så mycket åt det som sker, hur positivt man än tänker.
Det värsta med dessa positiva och hoppfulla tankar är när de krossas av verkligheten och man gång på gång blir besviken. Till slut orkar man inte hoppas på det positiva längre när det gäller vissa saker för man orkar inte med fler bakslag än man redan tagit på den punkten.
Men någonstans inom mig kan jag inte låta bli att hoppas på en överraskning. Naiv och dum som jag är.

Nog för att jag inte låter mig träna men en promenad i den härliga efter-åsk-luften tänker jag unna mig, för det kan nog inte göra någon skada.
Ska bara lägga all mat jag lagat i matlådor. Tänkte laga middag och samtidigt fixa matlåda till jobbet imorgon men aptiten är som bortblåst så det blir desto fler matlådor istället för en eftermiddagsmåltid. Det är ju faktiskt positivt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0