En stjärna har fallit.

 

†Vila i frid†

Ronnie James Dio

Mer än en legend, mer än en myt, mer än min tonårsidol.

En av musikhistoriens största stjärnor har fallit.

 

 

 

 

Det var så längesedan nu, jag hörde Dio för första gången och det var också där jag kom i kontakt med Ronnie James Dio för första gången. Dio blev ett av mina favoritband som tonåring och Dont talk to strangers en av mina absoluta favoritlåtar, och det är den fortfarande. Var gång jag hör den låten slår hjärtat extra hårt och och livslusten sprudlar extra.

Efter att ha hört Dio smekte jag öronen med de andra band som Ronnie var med i, såsom Rainbow och Black Sabbath.

Dio slog till i mig precis i början av att jag börjat utveckla ett starkare musikintresse som 12-13åring och har bidragit mycket till min musiksmaks utveckling, till min utveckling i allmänhet och till musikvärldens utveckling. Han har bidragit till att jag har blivit den jag blivit och jag tror inte jag är ensam om att ha påverkats av musiken, av hans musik, på det sättet.

En fantastisk man, en fantastisk stämma, har lämnat jordelivet.

Vila i frid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0