Forget me not.

Det var fullt med stånd i stan idag. Och med det menar jag såna där små marknadsstånd som säljer marknadsgodis och andra udda prylar.
Jag och Sophia strövade runt, jag köpte en påse brända mandlar av en tacksam gubbe och hittade strax därefter ett gulligt stånd som sålde buddhafigurer! Överförtjust köpte jag en lycklig buddha som drog på en kappsäck och en fisk. Jag kände att den kunde ge mig lycka och medgång i livets bördor!
De sålde även snidade träpenisar som man skulle hänga runt halsen som en symbol för tur i pengar.
Jag tackade fnittrande nej, och jag o sophia svajade sedan fnittrande därifrån.
Vi slog oss sedan ner på thimons, mumsade god panini, och en fantastisk skål med vit chokladmousse, knäckbitar och mosade körsbär, med ett körsbär på toppen! Underbart gott!



Såg under dagen för övrigt en förgätmigejblå klänning med små svarta förgätmigejformade blommor. Den var jättesöt och jag överväger nu att gå ner på stan imorrn igen och köpa den. Eller åtminstone prova den. Men klänningar som är skurna på det sättet som den är, har en tendens att sitta illa på mig.
Men vi får väl se... Det kliar i mina kontokortsdragarfingrar när jag tänker på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0