Att se framåt.

Idag på radion så hörde jag något om en kvinna som för flera år sen begått självmord. Jag minns inte vem de pratade om för jag lyssnade inte så noga utan hörde bara att hon begått självmord på grund av att hon mådde så dåligt av sina ekonomiska bekymmer.
Man tycker ju att det är hemskt redan där, men sedan berättade de på radion att kvinnan samma dag fått en check på 300 000 dollar. En check som hon inte kände till och aldrig hann känna till.

Detta ger mig dagens motto. Att aldrig ge upp. För om man ger upp kanske man gör det precis innan det vänder och det skulle vara oerhört typiskt.

För mig handlar det väldigt mycket om något jag har svårt att ta just nu. På onsdag är min sista dag på Itab.
De säger att de kommer ringa när de får ta in folk igen men det känns ändå väldigt ovisst för ingen vet när det kan bli. Min framtid är oviss.
Men jag vet att jag klarar det, framförallt på grund av de vänner jag har. För mig är inte arbetslöshet bara en ekonomisk skillnad utan även ett ratande, och framförallt en osäkerhet som man ständigt går med.
Man vet inte vad som kommer hända härnäst.
Men jag tror att det här kommer leda mig till nåt bättre. Så småningom.


Dagens ros vill jag ge till fantastiska Ida. Hon ger mig så bra perspektiv på saker o ting, och för det är jag henne evigt tacksam. En sann vän är den som säger sanningen. Oavsett vad det innebär.



Ibland kan man faktiskt uppleva något som att någon övre helig makt jäklas med en. Jag ville spana in min skattedeklaration på internet idag eftersom den ännu inte kommit med posten.
För att göra det var jag tvungen att logga in med mitt bankID på internet. Dock har jag glömt lösenordet och hittar inte vart jag skrivit ner det. Typiskt.
Jag får iden att logga in på min banksida på Swedbank med min bankdosa, eftersom det kanske fanns en chans att jag kunde hitta koden där, o om inte annat skulle jag kunna göra ett nytt ID.
Men nehepp. Det gick inte, ty batteriet i min internetdosa var slut.
Så jag kan inte ens betala mina räkningar.
Och inte har jag heller en skruvmejsel som är tillräckligt liten för att öppna upp till batteriet i dosan.
Lagom irriterrande.
Någonstans sitter en helig övermakt o skrattar åt mig. Glad påsk på dig då. Din jävel.

Nu ska jag ringa Sophia. O hör sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0