God Söndag

Jag är arg på 3. Deras bekymmer i helgen har gett mig massa bekymmer.
Dock har helgen varit kanon iallafall.
I fredags var det ju tänkt att jag o Ida skulle ha myskväll, men när vi promenerade igenom stationen för att ta oss till centrala delen av stan för o äta så mötte vi Kalle med mustachen.
Kalle med mustachen tyckte inte vi skulle sitta hemma och äta godis, han tyckte vi skulle träffas senare på kvällen på Zebra där det var rockkväll.
Ida och jag kände pirret av vårkänslor och festsug och bestämde oss genast för att det skulle bli en kväll fylld av fest och vin. (I hennes fall alkoholfri cider då såklart)

Vi åt förresten på Harmony, (gamla chabbes) ett ställe som jag varmt rekommenderar.

Efter att vi käkat så blev vi lagom stressade för vi skulle göra oss iordning och vi hade fått tidspress, ty Thomas, Helena, Rasmus och en Emelie tänkte komma förbi och festa med oss. Thomas fyllde 30, något som han firade med en fantastiskt stor svart peruk, som senare på kvällen även lyckades hamna på min hjässa men det tänker jag inte gå in närmare på.
Vi festade, drack, skrattade och hade jätteroligt, och trots att jag inte kände mig helt fräsch eftersom jag inte hade hunnit duscha innan festen så kände jag mig rejält jävla snygg i Idas underbara korsett.

Väl inne på Zebra märkte jag hur blickarna drogs åt mitt håll och visst, jag är van vid att bli inspanad, men inte på det sättet. Jag blev sjukt osäker och funderade på vad det var som var fel. Varför stirrar alla på mig? frågade jag Ida gång på gång. Hon påstår att det var för att det var så snygg jag var. Men det kändes ändå jävligt jobbigt med det eviga stirrandet. Det är fult att stirra!
Nåväl, efter ett tag så lade sig osäkerheten jag kände över stirrandet och därefter hade jag riktigt kul och blev kanske lite väl överförfriskad.

Igår - lördag - upplevde jag en oerhört lugn bakis dag, med en soffa och Brad Pitt.
På kvällen vankades det fest igen, denna gången var det inflyttningsfest hos Erik. Även den festen var fantastiskt rolig. Det var ont om stolar varpå jag satt på en barstol och därmed satt över alla de andra. Jag gillade det och kände mig som den storhövdade drottningen i Alice i underlandet. Erik räckte mig ett stort svärd han hade, och med det satt jag och utbrast "off with his head!" ett flertal gånger.
Igårkväll blev jag inte riktigt lika berusad som i fredags och idag var det bra mycket behagligare att vakna.
Dock har jag inte gjort nåt vettigt idag. Men snart kommer Rasmus.
Vi ska promenixa eller nåt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0