Nice, clean and thankful

Städsöndag.
Jag började dagen med en promenad, därefter drog jag användning av min tvätttid och passade på att städa eftersom det aldrig blev av igår.
Igår var jag lat, men det har jag tagit igen idag, har städat hela lägenheten och snart tänker jag ta mig ner till gymet för att rensa tankarna med svett.

Det vankas en speciell fest som jag planerar att gå på, men så fick jag höra att en annan person som jag undviker ska dit, och jag vet inte hur jag ska göra. Ska jag strunta i festen för att slippa personen i fråga och därmed missa en kväll med alla andra människor som jag tycker om eller ska jag gå och hoppas att han låter mig vara ifred?
Jag går nog. Jag får väl vara tydlig med att jag inte vill ha honom svansandes efter mig. Även om det känns elakt.

Det finns många saker man undviker för att man känner att det är något man mår dåligt av eller tycker är obehagligt, och när man vet att det snart kommer stå där, det där faktumet, mitt framför nosen på en så går man runt som på nålar och mår dåligt över det i förväg. Hoppas in i det sista att det ska försvinna.
Man kan ju inte alltid undvika det som är jobbigt, man kan inte alltid låtsas som att det man inte tycker om inte existerar, men ibland kanske det är lättare att se sanningen i vitögat för att komma över det som är jobbigt.
Dock ogillar jag när människor vet att man mår dåligt av en sak och ändå slänger fram det där, mitt framför nosen på en, utan medkänsla eller eftertänksamhet. "Varför tänka på andra när man kan tänka på sig själv?"
Så mycket jag har hållit inne med för att inte andra ska må dåligt trots att det är saker jag inte vill hålla inne med eller undanhålla.
Ibland funderar jag på vad det tjänar till när man inte känner att man får ut något av det eller ett uns tillbaka för det man gör för någon annan.

Hur undviker man någon som hela tiden står där framför en varje dag?
Hur kommer man ifrån? Vart ska man ta vägen när man inte längre vill finnas kvar där man står?

Nu tänker jag som sagt ta mig ner till gymet. Om ett par timmar kommer jag vara mycket klarare i skallen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0