Hjärtfrekvens

Jag har blivit förkyld. Jag gillar inte förkylningar, och jag hoppas verkligen att jag inte är förkyld på lördag för då kommer inte mammi vilja att jag hälsar på. Hon vill inte bli smittad.
Som tur är jobbar jag halvdag imorgon, på eftermiddagen har jag visserligen tvätttid men tänker vila mycket mellan tvättarna fram tills på kvällen då Erik kommer med Boondock Saints 2! Gilla!

Idag efter jobbet hade jag tänkt göra så lite som möjligt och lägga mig så tidigt som möjligt. Men det blir aldrig som man tänkt sig.
Ida smsade när hon var på väg till barnmorskan och det föll sig så att jag for dit som ett skott och var med henne där. Det var väldigt speciellt, dessutom har hennes mage växt märkbart bara sen i lördags!
Men det bästa var att vi fick höra Plupps hjärtslag idag!
Först var det så tyst i hennes mage och i ett par sekunder hade jag en klump i magen av rädsla att hjärtat inte skulle slå, men så plötsligt så var de där, snabba, intensiva och höga.
Jag blev alldeles rörd och tårögd och jag kände hur mitt eget hjärta slog lite extra hårt. Graviditet är så fantastiskt!
Efter att vi varit hos barnmorskan köpte vi potatis och gick till Ida och gjorde potatisgratäng o veggieschnitzel som vi mumsade i oss, drack te och sedan åt vi glass till efterrätt! En helt fantastisk spontan kväll, och nu är jag riktigt jävla trött. Hade tänkt lägga mig direkt men var tvungen att fixa en grej på internet och när jag ändå var online så kände jag att jag var tvungen att skriva av mig om att Plupps hjärta slår.

Men nu ska jag sova som en stock och gosa med mina katter.


ZzzZzzZzzZzz....

Kommentarer
Postat av: Ida

åååh det är verkligen helt fantastiskt <3 tack så mycket för ikväll baby <3 du är underbar!

2010-03-31 @ 22:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0