Mission accomplished

Pheeww! Nu är äntligen hyllan på väggen, tvbänken tillbaka på sin plats och vardagsrummet har kommit iordning igen!
Det är så skönt att det är färdigt!
Björn har snott titeln "världens snällaste Björn" från Bamse genom att hjälpa mig lacka om tvbänken och sedan hjälpa mig få hem den!
Majk är också jättesnäll som kom förbi idag med sin slagborr, hjälpte mig montera ihop hyllan och sedan hjälpte mig få upp den på väggen.
What would life be like without friends?
Jag hade aldrig klarat det ensam, man hade nästan behövt vara tre!
Hyllan kom lite högt upp för Majk klarade inte riktigt av att hålla hyllan mot väggen när jag vill se ut vart jag ville ha den så det blev lite sisådär. Men jag konstaterar nu att det var bra att den hamnade så högt för katterna är väldigt nyfikna på den men når den inte där den är nu, och jag vill inte ha dem på hyllan.
Det hade varit riktigt snyggt med en platt-tv istället för tvn jag har, men jag har varken pengar eller prioriteringar som innefattar en platt-tv. Jag kollar ju aldrig på tv ändå! Men saknar det lite så ska skaffa en boxer snart tror jag.  Tills vidare ska jag hänga en tavla mellan tvn och hyllan, en smal avlång tavla.
Det kommer nog bli bra!

Jag försökte ta kort på det men i det här ljuset är det lite svårt, jag har smålampor överallt som får den olivgröna väggen att glöda men bilderna fångar inte ljuset riktigt så jag ska försöka i dagsljus, men då ser man ju iochförsig inte hur mysigt det är såhär på kvällen!
Men jag bjuder iallafall på ett par bilder så länge på hur det blev.


Bilderna gör dock inte verkligheten rättvisa!

Jag är så dum, jag köper en bokhylla för jag behöver få plats med mina böcker och så får jag inte plats med böcker i den för jag vill ha massa annat där! Som en gammal vinylspelare, mormors jättegamla kamera, och en stor snygg bok som egentligen är en ask! Jag måste köpa en annan förvaring till alla böcker jag samlar på mig tror jag.

Nu är jag trött och vill sova. Majk kom vid sextiden, vi mumsade goodykäk från italienare o en grek och sedan satte vi igång med hyllåbäket. Det tog mycket längre tid än jag trodde och allt var mycket krångligare än jag trodde så jag var rädd att Majk skulle fly fältet illa kvickt när det var klart och aldrig mer komma tillbaka, haha! Men vi var klara vid åttatiden men han hängde kvar till elva för vi hade så trevligt, vi satt och pratade och han kollade på när jag satte saker på plats, och fnissade åt mig när jag monterade ihop tvbänken (man blir lite distraherad och gör en del fel ibland när man pratar med någon samtidigt) och sedan när allt var på plats slöade vi i soffan en stund och njöt av vad vi åstadkommit.

Tack och Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0