familjehäng

Idag är jag barnvakt åt min brorson, men bara en liten stund till, sen kommer Hanzi och då ska jag fara till Nässjö, gyma och ha myskväll.

Idag har Kevin och jag varit ute på långpromenad genom Vrigstad. Jag kan inte låta bli att på något konstigt sätt älska Vrigstad. Men kanske är det så för alla som har flyttat ifrån hålan de växte upp i - när man kommer hem fylls man av nostalgi och harmoni!
Det var så lugnt och skönt o byn idag. På gränsen till tråkigt men, som sagt harmoniskt.

Igår råkade jag shoppa lite på A6 - ett par boots och lite nya bhar.
Men jag lät motvilligt bli att gå in på HM, Bikbok eller annan butik där jag skulle kunna shoppa loss för mycket eftersom jag måste hålla i pengarna.
Men jag följde med min mor in på skopunkten för hon skulle köpa skor och hon hittade två par. Då tänkte jag att vi bara måste utnyttja erbjudandet "ta tre betala för två" och övertygade mig själv att de högklackade bootsen var något jag faktiskt behövde!
Så jag köpte dem så att mammi kunde få ett par skor gratis!

Vi lunchade med Boris och Sabina och umgicks med dem en hel del, bland annat hann jag och Sabina med att slåss med svärd inne på teknikmagasinet. Jag vann trots att hon träffade både min vänster arm och mitt vänsterben. Vi hade som regel att de kroppsdelar som blev träffade fick sedan inte användas. Så det var lite knepigt, jag kände mig lite som svarte riddaren i Monty Pythons "Quest for the holy grail" men sedan träffade jag henne i magen och då dog hon! Moahahahaha!
Nåväl, under tiden vi umgicks förde Boris på tal att de skulle till Metaltown i helgen och att han tyckte att jag skulle hänga med. Jag ska kolla igenom ekonomin lite snabbt först men jag är inställd på att åka till Göteborg på fredag! Jag har ju velat och funderat över Metaltown hela våren så det känns rätt att åka. Jag vill ju!

Nåväl, mammi och jag hade roadtripp till Borås efteråt och hämtade Kevin hos hans mamma.
Jag tror bestämt jag har den bästa familjen man kan ha. Jag har alltid så fruktansvärt roligt med dem, bara att sitta i en bil med min mammi kan vara fruktansvärt kul!

Nu ska jag och Kevin göra oss iordning för lite mera utomhusvistelse innan det är dags för mig att åka till Nässjö.

Här kommer en video som är en av alla de grejer jag skrattade åt igår, det var Boris som visade den för mig.
VARNING! Låten sätter sig verkligen på hjärnan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0