Vår tupp är död

Jag förstår inte vart värmen tog vägen!
Jag älskar regnet och uppskattade verkligen när det kom, men nu har det börjat bli kallt! Hyresvärden har stängt av elementen så jag får ingen värme i min lilla lägenhet.
Men på något sätt är det mysigt att det är kallt, det är en bra ursäkt till att dra fram stickade koftor o filtar och kura ner sig i soffan!

Idag har det varit en lång dag men den har varit bra! Steg upp vid sju och fixade lite grejer innan jag drog till frissan, därefter åkte jag in till jönköping och träffade Fian Dao, krubbade sallad på Georges och bara pratade och chillade. Jättemysigt! På vägen hem köpte jag en klase bananer och en ny bok, den senaste av Marian Keyes! Känns inte som att hennes nya böcker längre kan toppa de gamla, men kan inte låta bli böckerna ändå.
Jag provade ett tips man kan läsa på dajmoboypaketet - att skära bananen snett i bitar, rulla den i dajmoboy och sedan frysa in med en tandpetare i den för att sedan mumsa på den som en glass och det var riktigt gott! Men så tycker jag ju så mycket om både banan och dajmoboy så...
Bra godis!

Jag har varit jättetrött hela kvällen, känns torrt på något sätt att vara så trött en fredagskväll när man inte ens jobbar. Jag måste hitta ett jobb snart så jag kommer i fas igen!


Idag var det massa ungdomar som tog studenten i Jönköping och när jag satt där med Sophia och såg alla de där flaken kunde jag inte låta bli att tänka tillbaka till våran egna student.
Ung, naiv, och totalt ovetandes om vad som komma skulle.
Detta var en av de låtarna som spelades på ruggigt hög volym på vårt flak och varje gång jag hör den vill jag partaja med Sophia, för varje gång jag hör den, minns jag allt roligt vi haft ihop sen den dagen vi tog studenten♥
Those happy days











Biet o Myggan! DAO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0