värmebölja

När kommer regnet? Som jag längtar efter det!
Men det känns som att det undviker mina trakter...

Värmen är inte uppskattad hos mig, visst är det skönt att jag kan gå ut i enbart en klänning och inget därtill, men när det blir så varmt att man inte kan gå ut utan att må dåligt av det så är det för mycket.
Jag har iallafall orkat städa men det tog lång tid för mig att få tummen ur och sätta igång. Jag har liksom ingen lust till något. Inte blir det bättre av att jag inte äter. Det minskar nog min ork ännu mer, men jag känner helt enkelt inte för att äta. Det enda jag får i mig är sallad och glass.
Men jag har börjat tröttna på det, trots att jag varierar mina sallader och bara äter glass varannan - var tredje dag sådär.

I fredags for jag till vrigstad, satt i skuggan hos Annika och drack vin och öl och myste med barnen.
Vi grillade lite och gick ner till sjön en sväng. När vi kom hem till Annika kom vi på i fyllan och villan att hon hade en lekpark precis bredvid sitt hem, något som vi högljutt gladdes åt en lång stund i kvällsskymningen!
Det blev en bra kväll, jag somnade sent och dagen efter ville jag inte riktigt stiga upp. Sängen i mitt gamla omgjorda flickrum är så mjuk och skön! Speciellt när man har en bra bok!
När jag väl kommit upp och iordning gick jag o mammi ner till en antikhandel i stan och sedan for jag hem.
Kom dock hem så pass sent och var så pass trött att jag inte orkade göra något annat än att ligga hemma under det lilla av kvällen som var kvar.
Värmen tar kål på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0