Uti grönskan

Imorse fick jag stiga upp redan halv sju!
Ibland vaknar jag så tidigt av mig själv, men när man sovit för lite så känns det omänskligt att stiga upp då trots att det bara är en o en halv timme tidigare än jag brukar.
Jag skulle iväg till Brandon idag, så tuffade iväg i ett tidigt morgontåg, för att dricka kaffe, sitta naken och snacka om allt och ingenting i några timmar.
Det är så roligt att sitta modell för honom, inte enbart för att han alltid får en att känna sig fin utan också för att det är så kul att bara hänga med honom. Det är ju oftast så vi umgås om vi inte går på vernissage  någonstans tillsammans. Vi konstaterade det när vi tjattrade att det sällan blir att vi umgås på annat sätt, men det är för att när vi träffas passar vi på att göra nytta av det och få färdigt målningarna. Men vi bestämde att det får bli några öl ihop nån dag snart. Han ska bara få tid och möjlighet.

Runt tvåtiden skjutsade han hem mig till mammi där jag passade på att tvätta lite både åt mig själv och åt mamma. Jag jobbade sedan i mammis trädgård fram till sjutiden. Det blev ett par avbrott när mammi kom hem från jobbet och sådär men annars jobbade jag konstant tills mamma sa åt mig att komma in och äta.
Jag blev riktigt nöjd men är lite besviken över att jag inte hann färdigt. Det finns mycket arbete i den där trädgården. Men har redan lovat mig själv att åka och fixa mer i trädgården någon dag. Mammi jobbar så mycket att hon knappt hinner med allt!
Det är så mysigt att jobba i trädgården, lyssna på musik och njuta av den friska luften samtidigt som det blir fint i rabatterna. Det enda dumma var bara att det är så mycket kryp överallt! Men jag skrek bara som en liten flicka en endaste gång! *stolt*

Men när jag skulle hämta skottkärran som stod upponer vid garaget så upptäckte jag att den var full med tvestjärtar. Eller full och full men där var iallafall fem stycken i den!
Jag stod en stund och bara stirrade med en massa frågor som ploppade upp.
Vad ska jag göra? Ringa mamma? Ringa brandkåren? Vad fan skulle brandkåren här o göra? Ska jag försöka borsta bort dem? Spola bort dem med vatten? Ska jag springa i panik till grannen?
Jag bestämde mig efter ett tag att skottkärran fick stå kvar där så jag fyllde hela tiden en hink med ogräs istället som jag gick och tömde i skottkärran. På så vis höll jag mig på bra avstånd hela tiden.
Och jag överlevde.

Det blev allt som allt en riktigt bra dag! Det var verkligen roligt ute hos Brandon, och jag är nöjd med mina insatser hos mammi!

När vi åt middag kom jag samtidigt på en lista på saker som inte passar ihop med bearnaisesås!
  • Rostat bröd.
  • Pasta.
  • Äpplen.
  • Kaffe.
  • Falukorv.
  • Knäckebröd.
  • Lax.
  • Fisk över huvudtaget.
  • Jordgubbar.
  • Tacos.
  • Köttfärslimpa.
  • Flingor.
  • Kalopps.
  • Glass.
Observera! Detta är ingen fullständig lista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0