In vino veritas


Efter regn kommer solsken sägs det ju och ja, det stämmer!
Jag har haft en fantastisk helg, jag har försökt skjuta mina bekymmer åt sidan (så gott det går) och bara njutit av livet!
I fredags tog jag det lugnt i goda vänners lag, mest på grund av att jag snålar med pengarna eftersom akassan är försenad.
Men under lördagen kom världens bästa Annika, vi drack lite öl och vin, fnittrade över fjortisgrejer, snackade minnen och snackade nutid och sedan drog vi fnittrande ner till coverfestivalen.
Det tog ett tag att komma ner, som det så lätt gör när man är lite full och hittar saker att leka med på vägen ner, och väl framme blev Annika överlycklig för att Style spelade. Jag fattade först inte vad det var för några och var inte särskilt exalterad över det heller, men tjoade glatt med Annika ändå.
Jag såg mig om bland de som stod i publiken och konstaterade att det inte är konstigt att jag inte kände till musiken riktigt, alla såg ut att vara 35+. Om man bortser från några tolvåringar då.

Vi drack mer öl kollade på band och träffade många pratglada människor, både bekanta och främmande. Bland annat träffade vi en kille som tydligen aldrig sett gröna ögon förut och därför blev alldeles fascinerad. Med andra ord - han var bra full. Vi drog barfota bort till Brotsabokyrkan vid tio för att se Somehow eftersom jag lovat William och de var riktigt bra! Soundet kändes bättre live än annars och publiken tycktes hålla med mig.

Efteråt sprang vi snabbt förbi lägenheten och drog på mig skor och sedan fortsatte kvällen i samma tempo och anda.
Träffade nån österrikare med. Vet inte riktigt varför men det var roligt iallafall!
Tyvärr hade jag för roligt under kvällen för att ta kort på allt och alla. Men en del blev det och de dyker upp på facebook någon gång imorgon. Nu är jag för slö för att syssla med sånt.

För övrigt ska nog vissa människor rannsaka sig själva och fundera på sitt beteende. Falsk inställsamhet och fjäsk kommer man inte långt med. Jag ser rakt igenom det, och fylls bara av negativ energi av det hela.
Det är väl lättare att bara leva ärligt och vara sig själv?

Förresten så uppskattas det inte heller att ett fyllo står och ringer på dörren mitt i natten, och står där i en evighet och bangar.
Raring, lärde du dig inte sist du betedde dig så att jag inte direkt uppskattar det?

Imorgon är det måndag. Jag önskar jag kunde gå till jobbet då. Apropå jobb så träffade jag många gamla arbetskamrater på festivalen. Vissa håller på som de alltid gör på fyllan, andra var svettigare än vanligt. Det var verkligen kul och just då kände jag ett sting av saknad.
Men snart har jag ett nytt jobb att gå till! Jag ska bara få ett först!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0