Höstfeeling

Okej så det där med att jag tänkte sova kan jag ju ta och glömma. Helt plötsligt försvann huvudvärken och jag piggnade till.
Om jag lägger mig för att sova nu så kommer jag aldrig somna.
Varför är det så egentligen? Om jag lägger mig innan jag är tillräckligt trött för att somna så ligger jag bara och skruvar på mig hela natten, men om jag hade lagt mig en timme senare när jag verkligen vore trött så skulle jag somna på en gång.
Borde man då inte somna när man skruvat på sig i en timme tills man når den tidpunkten då man brukar sova?
Sömn är konstigt.

Jag funderar på att klicka fram en shoppingsida, som ellos eller liknande för att fördriva tiden med något trevligt! Men jag borde nog låta bli för plånbokens skull.
Höstkollektionen har kommit ut för länge sen och jag älskar höstkollektionen! Jag sprudlar av glädje varje år då höstkatalogerna kommer ut. Jag har redan beställt ifrån ellos höstkollektion ( bland annat en ny favoritkofta) men kan nog trycka in lite till i garderoben. Det dumma är bara att det kostar pengar. No shit!
Det finns så mycket man vill ha, så mycket mysiga höstkläder, koftor, stickade klänningar och vippiga höstkjolar.
Varför är man aldrig nöjd med det man har?

Jag längtar till hösten då jag får dra på mig alla höstkläder. Men än så länge är det faktiskt bara Juli. Eller iallafall i en timme till.
Så kanske borde jag svälja min längtan och njuta av att det fortfarande är sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0