Fördomsfulla jag.

Vilka fördomar jag har.
I lördags såg jag bara lite snabba klipp från melodifestivalen när jag var hos Ida.
Såg Darin såklart eftersom Ida älskar honom och sedan kollade vi in Crucified Barbara och Timotej.
Jag ansåg att Crucified Barbara var ett sånt där typiskt rockband alá melodifestival, precis som The Poodles och Heat och jag kände bara... Olust? Hmm, ja olust är nog rätt ord. Det känns bara så fånigt, låten var inte direkt bra (men det är ju förstås en smaksak) och allt var så där typisk pudelrockigt, och man sitter där och vet att dem kommer gå vidare för det är så många som röstar på dem för att det är häftigt. Rock/metal i melodifestivalen! Fy fan vad jag är rocknroll som röstar på dem!
Men det känns ju bara.. fel? Likt alla de som röstade på Lordi i Eurovision. Jag vet många som inte tyckte att de var särskilt bra men som röstade på dem eftersom det var nice med sån musik i melodifestivalen.
Jag ska vara ärlig o säga att jag faktiskt lyssnade på Lordi innan de var med, men bara lite grann. Jag tyckte de var rätt okej men var inte överförtjust i deras Hard Rock Halleluja eller deras medverkan i melodifestivalen. Jag tyckte inte det var någon big deal.
Ska för övrig tilläggas att det säkert fanns de som tyckte att CB var bra på riktigt... Sen att jag inte förstår de människorna är en annan femma.

Jag vet inte hur det gick för Crucified Barbara, men kan tänka mig att de kom till andra chansen eller nåt sånt.
Men så såg vi ju det där bandet Timotej med. Jag såg bara lite kort, förvånades över deras usla klädval (något som är vanligt förekommande i melodifestivalssammanhang) och kommer ihåg att jag tänkte att de nog var såna där kompismammor, som vanligtvis sitter o hejar på sina söners fotbollslag i någon mindre stad/by någonstans som sedan slagit sig ihop för att ha lite kul sådär i trettioårskrisen och därmed startat ett band.
Denna slutsatsen drog jag efter att ha lagt öga på deras utseende. Jag tyckte de såg ut att vara 30+, kanske mest på grund utav deras stil. Fördomsfulla jag. Jag som brukar försöka vara fördomsfri när det gäller det mesta. Men när det kommer till sammanhang som jag inte är så förtjust i, som melodifestivalen, så antar jag att jag har bittra fördomar om det mesta.
Imorse så ringde Mix Megapol upp en av tjejerna i Timotej och det visade sig då att hon var 18 år och gick på nåt musikgymnasium nånstans och att det var på den skolan som hon blivit sammansvetsad med de andra tjejerna.
Alltså inga "fotbollsmammor" i trettioårskris eller liknande.

Vilka fördomar jag har. Och vad felaktiga de kan vara.

Fy mej. Nu ska jag ta mitt fördomsfulla arsle o placera det i sängen, för nu har jag fått hem senaste avsnittet av Desperate Housewives! Som jag har längtat!

So long!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0