Fred o kärlek eller metal?

Jag är kluven.

Metaltown eller Peace and Love i sommar?
Det ultimata hade ju varit att gå på bägge, men det har jag inte råd med.
Så vad väljer man.
Metaltown har två av världens bästa band: Rammstein och In Flames.
Men Peace and Love har lite smått o gott.
Inget som får mig att tänka "ååååh fy fan vad bra!" men en hel del som kan vara trevligt.
Dessutom: en festival för mig handlar mer om stämningen än banden.
Men med dragplåster som Rammstein och In Flames...
Hade ju faktiskt varit roligt att se Finntroll med...

Prisskillnaden mellan festivalerna är inte märkvärd, men däremot är det nog skillnad på resekostnaden.
Tar dessutom längre tid att åka till Borlänge, och det är ju så förbaskat jobbigt dagen efter festivalen när man bara vill hem.
Men Peace and Love har en festivalcamping, vilket ger mycket mer festivalkänsla. Men spelar det egentligen någon roll? Att bo på ett närliggande vandrarhem eller hemma hos någon under festivalen är nästan bättre, så man slipper se ut som fan i tre dagar och kan duscha av sig all öl o bajs.

Jag tror jag har bestämt mig för Metaltown. Är dock inte säker än..

Metaltown 2010 -  who is with me?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0