Familjehelg=guld.

Home sweet home.
Jag är återigen hemma i min lägenhet i tråknässjö, efter att ha spenderat en helg i Vrigstad med min fina familj!
Mammis 60årsdag var kanon, hela helgen var kanon! Min mammi är finast i världen!
Igår fick hon massor av gåvor som gjorde henne så glad, och jag hade även sett till att det skulle komma ett blomsterbud till henne under dagen. Ty min mamma brukar alltid köpa nåt till oss andra vid födelsedagar o jul som är ifrån våra husdjur. I julas fick jag till exempel grytlappar av Fredman o Movitz! Därför ville jag att mammi skulle få nåt av sina husdjur hon med och därför sändes hon en fantastiskt fin kreation i en hög kruka, med ett kort där det stod "Till vår kära matte på hennes 60årsdag" och därefter stod var o ett av djurens namn.
Mammi blev så glad att hon började gråta. Fina mammi!
Ida tyckte visst vi var töntiga men jag tycker det är fint med gåvor från djuren!:)

Igårkväll drog vi med mammi till Mäster Gudmunds Källare där vi bokat in bord för en trerättersmiddag!
Jag såg mycket fram emot det, det är lite speciellt att äta extra fin trerätters. Dock blev jag lite besviken för på internet har jag läst en enastående meny, och tänkte att det verkligen fanns mycket gott som passar alla men när vi kom till restaurangen så möttes vi av orden "vi har en begränsad meny idag" varpå vi sedan räcktes varsitt a4papper med 2 stycken 3-rättersmenyer på. Dessa var de enda man fick välja av och man fick inte blanda dem. Man kunde tillexempel inte ta förrätten från meny 1 och huvudrätten från meny 2. Detta tyckte jag var mycket tråkigt, alla fick ju inte det de helst ville ha utan fick bara finna sig i det o ta det som bjöds. Men ärligt talat, när man bokar bord på en sån restaurang och lägger 400 - 500 kronor på mat per person, borde man inte få lite mer valfrihet då? Borde inte personalen säga nåt om den begränsade menyn när man ringer o bokar bordet?
Det var en besvikelse. Likaså var servicen usel. Hela grejen med att beställa alla rätter på en gång är väl att man ska slippa vänta en halvtimme mellan varje rätt?
Jag tänker aldrig mer gå dit. Det hade varit bättre om jag lagat 3rätters hemma istället.

Dock är den besvikelsen bara en svart liten prick på en stor vit vägg. I övrigt var helgen verkligen toppen!
Det är tråkigt att den är slut.
Men kanske är det bra med för det har varit mycket god mat, kakor, och annat gott. Det har varit en rejäl tjockishelg, så det var tur att jag unnade mig ett träningspass i fredags, trots att jag egentligen inte kände att jag hade tid för det. Jag behöver nog hälsa på gymet varje dag under nästkommande vecka om jag ska bränna helgens överflöd av kalorier.
Hujedamej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0