I goda vänners lag

Jag sitter i Vrigstad hos min kära mor.
Hela familjen är samlad och hittills är det en jättebra dag, dock känner jag för ensamhetens trygga vrå och drog mig stillsamt o försiktigt till datorn.
Ikväll ska vi iväg till Jönköping o äta god trerätters på Mäster Gudmunds källare, det ser vi fram emot!


För övrigt så kan det ibland roa mig att man så tydligt kan se andra människors vanor i vad de poängterar o inte poängterar. Vissa gör en sån stor grej av att de är nyktra en fredag.
Det kanske är jag som är tråkig torrboll som inte festar varje helg, men helt ärligt - när man dricker alkohol så ofta, går ut till samma ställe så ofta - blir inte hela grejen med att festa lite avslagen då?
Jag brukar ofta ha roligare utan de där uteställena. Hemmafester is the shit. Goda bra vänners umgänge är det bästa vare sig man är nykter eller berusad.
Det handlar bara om att umgås med rätt människor. Ibland tar jag med till ölen o tycker det är jättekul. Men att dricka varje helg...

Kan kanske ha o göra med att jag jobbar så hårt hela veckan att jag inte orkar vara bakfull en hel helg. Vad vet jag.


Idag kommer jag förresten på mig själv med att sakna ovanligt mycket. Varför vet jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0