Min antika kista



Jag har äntligen fått hem min nya antika kista! Det var svårt att ta en bra bild på något där det mesta är svart, detaljerna syns inte så väl, men den är riktigt fin! Den är klädd i svart skinn, har stora fint snidade handtag på vardera änden och en stor vacker nyckel. Nubbarna som skinnet är fäst med är guldfärgade. Jättefint! 
Den har tillhört en diligenskortegekärra nån gång på 1700talet tror jag det var. Det är en som man förr hade bakpå på kärran. Lite som en bagagelucka!
Jag hade tänkt klä den med ett tyg invärtes men min nyinköpta häftpistol gick sönder efter två klamrar.
Jag får vänta med att förvara nåt i den tills jag fått tag på en bättre pistol. Kanske borde jag klä med nubb istället? Det blir nog finare! Jag ska fundera på den saken.

Jag är glad iallafall över att mitt lilla fynd har kommit hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0