Hemma bra men borta bäst?

Första arbetsveckan är avklarad. Det var ärligt talat bara skönt att komma tillbaka till jobbet. Eller iallafall första dagen.
Jag har inte sovit så mycket denna veckan för det har varit fullt upp på kvällarna så har kommit i säng sent. Det känns nu.
Det var kul att träffa alla igen, få "välkommentillbakakramar" och så. Roligt att snacka bonnaspråk med Sören igen! Vi snackar mycket om Malung, han fyllesmsade mig därifrån när det var nån form av dansbandsvecka, så det har blivit något vi tjatar mycket om.
Det bästa med denna veckan har varit Björn. Jag trodde att han fortfarande hade semester, men han kom redan denna veckan och i måndags när jag såg honom så blev jag så glad att jag skrattade!
Det är mycket roligare att jobba när man har en kompis.
Idag rann vi dock nästan bort, 38 grader var det när vi jobbade. Inte kul med sån värme när man måste jobba hårt och snabbt, med tunga grejer för att hinna med allt innan helgen. Men man känner sig nöjd efteråt!

Nu har jag söndagsångest för måndag istället. Det beror nog inte direkt för att jag ska till jobbet då, jag tycker det bara är skönt att ha ett jobb utan det har med annat att göra.

Nu ska jag gå ner på stan och möta Ida som fortfarande är jättetjock trots att Pluppdagen var i söndags. Plupp verkar inte vilja komma ut!
Vi ska försöka locka ut henne/honom med lite rocknroll ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0