Blåbärstårta, luftrörskatarr och det finaste.

Jag vaknade nyss. Så länge har jag inte sovit på hela semestern men jag hade nog en del sömn att ta igen nu efter de tre senaste kvällarna.
Igår var jag jätteenvis och ville inte alls hem och lägga mig trots att jag var trött. Jag tänkte att om jag bara håller igång så blir jag inte trött, jobbet ska inte få förstöra mitt sociala liv genom att tvinga hem mig tidigt på kvällen.
Vi var i parken igår och såg ett par unga band, mötte (i mitt fall) nya människor och hade jättetrevligt.
Efteråt åkte vi hem till Zabina som bjöd på blåbärstårta av den enkla anledningen att hon hade plockat blåbär i skogen. Jag gillar såna anledningar till tårta!
Vi satt och mös i hennes soffa och snackade men efter att ha suttit uppkurad ett tag kände jag att jag var så trött att jag fick anstränga mig för att inte somna.
Två nätter på rad med 4 timmars sömn gör det inte direkt upplagt för att vara ute sent. Speciellt inte när man har jobbat långa pass hela veckan, något jag inte vant mig vid ännu.

Jag har fått problem med mina luftrör. Problemet började för två veckor sen så jag kan inte skylla på den dåliga luften inne på lacken. Dock tror jag inte den luften gör det bättre.
Jag vet inte vad det är, men jag hostar mycket, speciellt på nätterna och har ont i (vad jag inbillar mig är) luftrören.
Jag mår bra i övrigt, inte snorig och ingen feber. Så jag misstänker luftrörskatarr.
Det ska gå över efter två-tre veckor vad jag förstått. Jag har redan förbrukat en flaska hostmedicin och jag funderar på hur bra det är om jag går ner och köper en till. Finns det en gräns på hur länge man får gå på´t?
Jag har blivit hes av hostan, hesheten växlar, men oftast är jag väldigt hes. Ida tycker att jag låter jättesexigt, så kanske borde man gå ut och ragga nu då?

Jag hoppas att det försvinner under helgen iallafall. Det är jobbigt att hosta hela nätterna när man ska jobba. Dessutom har jag inte vågat träna eller gå powerwalk sen det började. Eller jo, en gång trotsade jag det av ren träningsabstinens men kan inte tänka mig att det är bra att överanstränga sig just nu.
Det är jobbigt. Jag vill kunna träna som vanligt.

Idag ska jag trösta mig med en påse godis och mys. Först ska jag städa och sedan gå bort till Ida och Adam och ta hand om katterna. Ty det verkar som att rocken hjälpte igår. Imorse fick jag ett uppskrämt sms från Ida om att vattnet gått och att värkarna börjat. De är på bb nu vad jag vet. Men jag har inte hört något sen de åkte in. Det är så spännande! Kanske ligger hon och har det som jobbigast nu, stackars nosen. Men jag hoppas hon får en snabb och lätt förlossning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0