Kärlek, respekt och rädslan för undergången.

På sistone har det bara känts som att jorden är närmre o närmre en undergång.
Det sker så mycket jordbävningar nu, och jo, det är ju den där jordplattan som rör på sig och det påverkar ju många spridda platser, men det känns ändå obehagligt.
Och det här med vulkanutbrottet, visst, det sker ett var hundrade år men jag är hypokondriker och tar jordbävningarna o utbrottet, som snart kommet heta utbrotten i plural eftersom jag är övertygad om att det kommer bli fler utbrott, som ett tecken på att moder Jord har tröttnat på vår misshandel av henne.
Det blir inte bättre av dagens väder direkt..
När jag slutade jobba sken solen o det var härligt ute, en kvart senare stormade o haglade det, sen snöade det, sen regnade det, sen sken solen igen, sen regnade det, sen sken solen, sen regnade det, sen snöade det, sen sken solen, sen haglade det, och sen sken månen alldeles vackert, men plötsligt har man ett åskväder, fyllt av stormvindar, snö och bilxtar rakt över en. Åskvädret kom från ingenstans o efter fem minuter så var det lugnt o stilla igen. Inte ens någon snö längre. Jag hörde inte ens åskan på avstånd, som man brukar kunna göra när den drar sig bort!

Det kändes lite som att jag var med i nån form av Truman Show och att producenten drev med mig.
Fruktansvärt otäckt!

Det är så många som inte respekterar moder Jord och nu känns det som att hon säger ifrån.
Hon vill inte bara bli utnyttjad för individers nöjen, hon behöver bli ompysslad, känna sig respekterad, älskad och trygg, annars säger hon ifrån.

Jag inspireras av moder Jord, att hon kan säga ifrån på det sättet. Jag lär av henne, tar från henne och tänker ge tillbaka i den mån jag kan, om inte annat skänka henne den uppskattning som hon är värd.

Och med det tänker jag slå ett slag för Nanne Nyander, som målat flertalet målningar med just det budskapet. Här är en och under den Nanne Nyanders egna beskriving av den. Akupunkturnålarna är dock svåra o tyda när man ser målningen på så liten bild.  Gå in på Nannes hemsida för att se fler budskap och fantastiska målningar!




"In Angel of Acupunctere an Angel is holding the planet Earth,
and in the planet are five acupuncture needles stuck into some places in
need of Healing. It could of course be a lot more needles, but I chose these five.

I want my paintings to give hope and peace, and the feeling that
we Can Heale Our Planet, You only have to do what You Can do to heal the planet.
Imagine if everyone does that.
And for mankind, by giving out possitive energy to the people
around us, possitive energy comes back to us,  Do what You can for the
people around you, a smile and a nice word
can make someones day."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0