Be my friend!



South Park.
I det näst senaste avsnittet av South Park handlar det om facebook och facebookfriends, och det finns en liten pojke som nästan gjorde mig tårögd. Kip Dordry. Han hade inte en endaste facebookvän, men så addade Kyle honom och han blev sååå lycklig!
Jag sökte direkt efter Kip på facebook och hittade honom så jag skickade en vänförfrågan.
Jag är egentligen en utav dem som stör sig på såna som blir facebookvänner utan att de ens bryr sig om varann. Om man inte är intresserad av att vara en del av en persons liv eller redan är det så tycker jag att det bara är töntigt. Som ett samlande över flest facebookvänner för att känna sig populär. Det finns ju de som man bara träffat en gång som skickar vänförfrågan och ibland kan jag acceptera om det är så att jag tror att vi kommer hålla fortsatt kontakt och bli vänner i verkliga livet med.
Men om det är en människa man inte skulle hälsa på när man mötte personen på stan är det bara töntigt. Och ja, jag vet de som har såna facebookvänner.
Men med Kip är det en annan sak. Han är ju så söt! Och han bryr jag mig om ^^

Gårdagskvällen blev inte som planerat. Jag hade tänkt sitta hemma hela kvällen. Det höll till sjutiden då jag rände bort till Ida. Vi gick till Willys o köpte mat o godis och när vi stod där ringde Adam från Pinnen och bad oss komma till dit och vara "rulltårtsjury". Ungdomarna hade bakat olika rulltårtor och vi skulle smaka på alla och utnämna en vinnare. Det var ganska roande och en oväntad del av min kväll, därefter gick jag o Ida hem och åt o såg på South Park och hängde o mös o soffan ♥ Jag fick känna Plupps sparkar, det är första gången jag känner ett barn sparka i någons mage. Fantastiskt!

Jag kom hem sent, steg upp tidigt. Tur att det finns kaffe i Jönköping!

Bis später! Küss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0