Sökes: lya o frissa!

Jag måste göra något åt min header.
Men jag orkar aldrig ta tag i det!


I vilket fall som helst så är det måndag och jag gillar det inte. Jag vill spola tillbaka och uppleva gårdagen.
Ungefär så som man gjorde med sina favoritscener i Dirty Dancing när man var liten. Man spolade tillbaka o såg samma scener om o om igen. Allt är så enkelt på en VHS!

Idag ska jag följa med Ida och kolla på lägenhet, hon o Adam vill flytta in till stan igen. I like it!
Måste bara hitta en bra lya med bra utrymme och möjligheter, för Ida skrev innan att de kanske måste göra sig av med katterna om de flyttar till lägenhet, eller rättare sagt, jag påpekade för henne att jag inte tror det är så smidigt med en hund och tre utekatter i en tvåa som hon verkade vara inne på att skaffa sig, varpå hon nämnde att de kanske får göra sig av med katterna.
Jag tycker ju såklart att de borde försöka hitta ett ställe som passar djuren lika bra som dem. En hund som Honey är inte heller helt rätt att hålla inne i en tvåa.
Trea tycker jag minst att de ska ha, gärna en på första våningen så man kan ordna möjligheter för katterna att fortsätta springa ute.. Om någon som läser detta känner till en sån lya så hojta till!

Innan jag ska träffa Ida måste jag hinna handla och rulla mina populära köttbullar.
Egentligen behöver jag vila med, är helt slut och har åkt på en förkylning igen, men jag får försöka lägga mig tidigt ikväll istället.

Jag behöver klippa mig med, men känner inte riktigt till frisörerna i den här stan. Innan åkte jag till sävsjö o klippte mig men tycker det är onödigt, jag borde kunna gå till en frisör här.
Men det gäller ju att man hittar nån som är bra. Någon som jag kan lita på när det gäller mitt hår!
Sen vet man ju inte hur dyra frisörerna är här men det borde ju ligga runt samma pris egentligen... Tur att jag alltid varit så nöjd med min naturliga vackra hårfärg att jag aldrig färgat eller tonat håret. För ska man hålla på med sånt skulle man ju bli pank efter varje besök hos frissan!


Nehepp! Handla var det ju!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0