Frustration, längtan o saknad.

Jag har blivit jätteförkyld.
Vad är det för fel på mitt immunförsvar egentligen?
Jag vet att det sänks av sömnbrist men det här känns ju extremt. En sömnlös vecka och jag förvandlas till en hostande snorunge!
Det känns som att jag håller på att få bihåleinflammation, och hostan är extrem idag. Feber har jag nog haft hela dagen, men inte så hög som sist jag var sjuk och det är skönt.
Allt på jobbet är så mycket jobbigare när man är sjuk, man orkar liksom inte.
Alla tunga lyft, allt som ska fixas iordning i alla färgbyten har plötsligt blivit mycket tyngre.
Det är jobbigare för mitt psyke med, det finns ju idioter på min arbetsplats (det finns nog alltid nån på alla ställen) men vanligtvis så är jag van vid att idioterna är idioter och låter dem hållas. Jag brukar ha tålamod. Men just nu känns det som att alla idioter är mer idiotiska än någonsin. Varför kan man inte bara bry sig lite om det man sysslar med och låta bli att strunta i allt och rycka på axlarna jämnt? Det blir så mycket svårare för den som får ta smällen. Det vill säga det blir så mycket svårare för mig.
Så de på det andra skiftet har mötts av en pmskossa när de kommit till jobbet två dagar i rad nu. Jag har varit så arg! Som tur är så vet de vad jag går igenom och oftast skrattar de bara och lyckas alltid få mig på bättre humör.

En annan sak som är frustrerande är när man ser att nya killen på jobbet gör saker fel, något som man vet kommer resultera i att han kommer behöva göra om jobbet. Så man säger till honom, och tipsar om hur han ska göra för att få ett bra resultat. Men han vägrar att göra som jag säger av någon anledning. Mellan honom o mig så har det blivit någon konstig stämning. Han är lite så där retsam a'la "dra-flickan-i-håret-på-skolgården"-syndromet. Han tar inte saker jag säger på allvar och måste på något sätt alltid visa sig stor o duktig och bra på alla sätt.
Jag försökte förklara för honom att jag inte kritiserade honom i något försök att vara översittare, utan bara ville hjälpa till. Men han gjorde bara en grimas och var sådär retsam.
Skyll dig själv tänkte jag då, vände på klacken och gick o skötte mitt.

Jag vill träffa Sophia. Vi skulle ses denna veckan men jag vill inte träffa henne när jag är sjuk. Jag vill inte riskera att smitta henne. Men ibland saknar man vissa vänner. Såna som får en att slappna av o må bra. Såna som man kan prata om vad som helst med. Såna som Sophia.
Nästa vecka måste jag må bättre!

Kommentarer
Postat av: fian dao

gums! vill träffa dej me juuuu! <3

2009-10-15 @ 13:49:51
URL: http://mysundown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0