Äntligen fredag.

Efter en lång, konstig och slitig vecka känner jag att jag äntligen kan koppla av.
Jag har varit på djursjukhuset varje dag denna veckan, farit fram o tillbaka med katterna och varje gång haft en klump i magen.

Det är skönt att allt gick att lösa, att jag har mina katter vid liv.
Men jag har en jobbig vecka framför mig, de måste hållas åtskilda, varpå jag bara kan sova med en av dem.
Det gör att det hela tiden är en katt som är ledsen och jamar och krafsar på dörren för att den med vill sova med mig, de är ju så mammasjuka! Det är svårt att göra det men jag vet att jag måste, annars kan de slicka upp varandras stygn o då blir det jobbigt.

Så efter en vecka med på tok för lite sömn vet jag att ännu en jobbig vecka återstår.
Men jag gör allt för dem och jag uthärdar vad som helst för dem. Mina älskade älsklingar!
Jag låter dem ju vara i samma rum när jag är med och håller koll på dem och de är himla söta när de försöker gosa o inte kan för att deras trattar är ivägen^^
Som tur är så varar det inte så länge.

Det jobbigaste är väl att jag faktiskt (tror det eller ej) ännu inte försäkrat dem. Jag hade tänkt göra det vid ettårsvaccinationen i samband med att de skulle få en stämpel i örat. Det skulle ske denna månaden men det blev en månad för sent.
Så jag har nu ökat på mina skulder med nästan exakt 20 000 kronor.
Det är värt varenda öre.

Jag köpte en fin blomma och ett fint kort till personalen som verkligen lade ner energi och var väldigt snälla mot både mig o mina katter.  De var verkligen jättebra! Dagens ros till dem!

Nu ska jag avnjuta min helg.
Återhämtning AB.
Men imorgon bär det av mot Göteborg, och Lorenzbergsteatern. Det våras för Hitler!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0