Vrigstad

Dagar som den här förstår jag hur jag tänkte i mina yngre dagar.
När jag tänkte att jag skulle flytta till en annan stad ett tag men sen när jag blir stor o ska ha eget hus o grejer, då ska det bli i Vrigstad. För Vrigstad är fantastiskt vackert, lagom stort o har närhet till skog o sjö.
Under den tid som jag bott i Nässjö har alla sådana fantasier försvunnit, men nu är de tillbaka.
Jag var ute o gick med hunden för ett tag sen och gick då förbi mitt drömhus.
Det hus som jag varit sugen på att ha ända sedan 16årsåldern. De som bor där har visserligen gjort om verandan på ett sätt som jag inte tyckte var lika fint men det kan jag ju ändra. På med lite färg bara.
Men jag kommer nog aldrig komma över det huset.
Men dagar som den idag så älskar jag Vrigstad. För skönheten och lugnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0