allt för mina små kärlekar.

Jaha, så då ligger man här igen. Trött, utsliten och nyduschad, efter en hård kväll på gymet.
Idag körde jag stenhårt, det är lättare att träna stenhårt när någon står med o peppar=) Gött att inte träna ensam!

Imorgon kommer jag ha träningsvärk det vet jag. Och det kommer inte bli roligt att jobba då.
Men jag får väl köra med gubbarna, så det underlättar för mig=P

På jobbet hade vi för övrigt en väldigt livad diskussion igår.
Hur mycket är ett husdjurs liv värt?
Björns katt hade fått problem med sina urinvägar och fick åka akut in till djursjukan. Det kostade honom 5000 att få med sig en frisk katt hem igen, men han betalade utan problem. Han sa att han satt gränsen på 10000. Med andra ord, om det hade kostat mer än 10000 att rädda katten hade han låtit den sova för evigt.
En annan arbetskamrat tyckte att det var helt knäppt. 5000 för en katt? frågade han. Skjut skrället o skaffa en ny!
Jag vet ju att han  inte är en djurmänniska på samma sätt som jag o Björn o jag vet att han verkligen inte tycker om katter. Ändå får jag alltid lika stort utbrott när han säger såna saker.
Jag skrek nog en del elakheter till honom, han i sin tur tyckte att vi andra var korkade.
Men jag började fundera då. Hur mycket är jag beredd att betala för mina katters välmående?
Och jag kom fram till att det nog inte finns nån gräns. Men okej, jag har inte hur mycket pengar som helst så det kan bli så att man inte har råd att rädda katten om man inte får ett lån av nån. Och då är det jobbigt. Men om jag hade 30000 kronor ihopsparat så hade jag utan tvekan lagt dem pengarna på att rädda min katt.
Nu kommer jag nog inte hamna i en sådan situation eftersom det finns nåt som heter Agria. Ni försäkrar väl era djur?!
Med agrias hjälp kan jag ha kvar mina katter även i sådana situationer då de måste genomgå en dyr operation.
En trygghet helt enkelt. För jag kan inte tänka mig att vara utan mina ögonstenar.
Helt klart fick man en idiotförklaring av min icke så djurkära arbetskamrat, men jag tog emot den.
Hellre en idiot med Fredman o Movitz i min ägo, än ickeidiot utan dem.
Men jag grubblar en del på det, för jag vet att jag är väldigt speciell när det gäller djur. Jag har ett enormt stort hjärta för allt och alla. Så därför undrar jag; rent allmänt, hur mycket är ett husdjur värt? Är djuren mindre värda än oss människor?
Jag tror min åsikt står klar o tydlig.

Kommentarer
Postat av: hanna

då ska jag fan at och göra det! kan man ha den på krogen? njaa. Men du! fan vad gött för dig! Jodå. här är det fint med. Får ny soffa idag=) nice.

2009-05-07 @ 06:10:30
URL: http://snickesnack.blogg.se/
Postat av: Emelie

Klart att djuren inte är mindre värde än oss människor. Hade jag haft ett djur, jag älskar djur, men hade jag haft ett så hade jag lätt betalat för att den skulle bli frisk. Men det är ju lätt att säga, när man väl står där så hade man nog funderat och jag hade nog tyvär inte betalat mer än 5000, jag hade nog känt att jag inte hade råd. Men hade jag haft pengar och varit riktigt rik då hade jag utan tvekan betalat.

2009-05-07 @ 12:12:28
URL: http://emelielundborg.blogg.se/
Postat av: Magnus i Vrigstad

Det går inte att värdera ett djurs liv i kronor och ören, vi har inte våra 4 katter eller vår hund försäkrade, men å andra sidan har vi en kompis som är veterinär. Samtidigt måste man, när ens djur blir sjukt, fundera på vilket liv man ger sitt djur efter en svår sjukdom. Kanske många lägger stora summor pengar på att ge sina djur ett ovärdigt och jobbigt liv den tid det har kvar, och det var väl inte det som var meningen, eller.......

2009-05-07 @ 21:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0