Lyckobuddhan.



Idag var det som sagt shopping i jönköping med mamma o syster. Men de ville gå i andra affärer än jag så jag traskade ensam. Det är rätt skönt att gå ensam, man kan gå i sina egna tankar o titta på saker o ting hur länge man vill.
Jag gick som alltid till iems, en inredningsbutik som jag verkligen tycker om. Men det är ofta ganska dyra saker där, men jag hittade en hel del men köpte inget. Jag har ju ett presentkort till iems men det hade jag ju liggandes hemma. Typiskt!
Denna lilla Buddhan hittade jag iallafall och det var kärlek vid första ögonkastet. Jag har ju länge velat ha en lite buddha men de säljs ju ingenstans! Denna var kanske i minsta laget men den ser så fantastiskt glad o lycklig ut att jag kände att jag måste ha den. Jag tror den kommer bringa lycka!

Jag hittade även en fin scarf på lindex som påminde om min mammas farmors fasters scarf som jag alltid velat använda men aldrig får för mamma eftersom den är handsydd och har ett så stort affektionsvärde. Så att hitta en nästan likadan för en hundring kändes som ett fynd!
Hittade ett par blusar som jag ville ha med men jag har såna problem med blusar! Tog jag storlek S så var den nästan för liten över brösten men för stor över magen o tog jag XS så satt den perfekt över magen men var på tok för liten över brösten.
Jag är trött på att kläderna oftast nu för tiden är sydda för catwalksmodeller. Den typiska modellen har ju faktiskt inte så mycket former och för en med tydlig timglasfigur med ett midjemått som är nästan 20 cm under måtten på bröst o rumpa som jag har så blir det svårt att hitta saker ibland. Och när man hittar nåt fint som man vill ha men som man inte kan ha för att man har för "kvinnlig" figur så blir det tröttsamt. Jag funderade på om jag skulle köpa S och sy in blusen över magen men jag struntade i det. Lika bra det jag måste ändå spara lite pengar.
Blev lite inredningsombyte på IKEA med=) så nu ska jag städa o fixa här hemma så jag får det lite nytt. Härligt att några detaljer kan göra så mycket!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0